Merdeka!Merdeka! Blogger Contest

Assalamualaikum and hai.






Lazada contest kembali lagi. Kali ini bersempena dengan bulan kemerdekaan negera kita, Malaysia yang ke 60 tahun. Bulan Ogos memang bulan penuh semangat patriotik dan semestinya banyak sales ! Lazada juga antara platfom yang anda boleh shopping untuk bulan kemerdekaan ni sebab sales diskaun Lazada tawarkan sehingga 80% ! Banyak gila lebih separuh harga la kalau macam tu. Memang puas kalau nak shopping kat Lazada. Ehem I pun sebenarnya dah cuci mata barang mana nak beli nanti. Sales Lazada akan berlangsung dari 25 Ogos sehingga 31 Ogos 2017 jadi siap-siap set alarm nanti terlepas pulak peluang nak shopping barang murah.



a. What do you love about being Malaysian?
What I love about being Malaysian mesti la sebab latar belakang rakyat Malaysia iaitu masyarakat majmuk. Terdiri dari pelbagai bangsa dan budaya yang tinggal dalam satu negara iaitu Malaysia. Bila dah ada pelbagai budaya dan bangsa ni memang pelbagai makanan dari semua bangsa dapat kita rasa. Pakaian pelbagai bangsa jugak dapat kita kenali dan pakai tak kira masa dan bangsa. Perayaan negara Malaysia pun pelbagai mengikut bangsa dan semestinya semua masyarakat meraikannya. Aktiviti mengikut asal budaya sesuatu bangsa jugak dapat dilakukan bersama-sama dan semestinya tanpa mengira bangsa sebab semua satu Malaysia. Pelbagai sebab ada untuk rakyat Malaysia jatuh cinta terhadap negara sendiri dan ini adalah sebab saya.


b. Choose your favorite local brand here : http://www.lazada.com.my/malaysian-brands/ 




My favourite local brand, SSF ! Banyak gila list barang yang I nak beli kat sini. Macam-macam ada untuk barang kelengkapan rumah semua cantik-cantik.

c. Select two product from that brand that you love. The Article must contain screenshots of the products mentioned.




Walaupun list I nak banyak, tapi pilih dua produk jela haha. Yang pertama ialah SSF Agara 4 Tier Leaning Shelf ni. Banyak benda boleh letak yang penting memang cantik la letak kat ruang tamu ke dalam bilik ke. I plan nak beli untuk letak buku simpanan I dan barang hiasan. Kalau letak satu dalam bilik boleh jadikan tempat letak skincare dan makeup.

Susun handbag dan kasut pun lawa jugak haha. Memang sesuai untuk guna letak macam macam benda. Harga pun dah diskaun boleh tahan murah. Lazada kan ada diskaun sempena Merdeka sekarang. Kalau nak tengok detail produk ni boleh klik link SINI okay.



Yang kedua ialah SSF Barbord Bar Table & 2 Stools. Cantiknya meja ni ! Bukan meja sangat la jenis macam bar kan jadi lebih tinggi dari meja. Kalau letak kat dapur pun cantik. Kalau tak letak kat dapur, letak ruang tamu tempat buat kerja pun okay jugak. Warna brown dia pun lawa. I memang nak cari meja untuk buat kerja dan meja untuk lepak minum petang.


Ada dua kerusi dalam set ni jadi sesuai la untuk I dengan Aiman je kat rumah. Kalau tetamu datang boleh guna meja makan. Kaalau nak beli boleh singgah link SINI okay.


Kalau tengok gambar yang I screenshoot ni harga pun dah sales kan. Lazada sedang berlangsung sales sempena Merdeka dari 25 Ogos sehingga 31 Ogos dan sales sehingga 80% tau tak. Banyak gila. Kalau nak tengok barang dan produk yang sales boleh singgah SINI.


2 comments

  1. Teringin tapi rumah tak muat bar tuu, ahaha~

    Ok laaa... semoga ada rezeki...Amin !
    Rezeki terpijakk gituuu~
    Mehla singgah tgk brg apa nona nak dari brand ni, eehehe

    http://nonasani.blogspot.my/2017/08/merdeka-sale-with-lazada-merdeka.html

    All the best yeah !

    ReplyDelete